Sidor

1 apr. 2017

Testa någon annans mat?

Gris med italiensk potatismos

 Länge har reklamen om Linas matkasse rullat i rutan. 
Sannan ruokakassi vet jag inte hur länge har funnits, men nu har vi iallafall prövat den!
Vi kan ju säga att det var mera roligt än smakligt.
Men vi har fastnad i våra broilerstrimlor med ris och köttbullar med mos. 
Vi (iallafall jag) behövde testa något annat! Något som inte krävde så mycket planering från vår sida, något som var lätt att genomföra!

Italienska köttbullar i tomatsås

Det roligaste var i måndags då maten kom! Då jag fick packa opp maten ur påsarna och se vad jag hade fått! Det hade ju nog kommit en lista på vad som skall finnas hemma och vad som kommer i påsarna, så det var ju inga överraskningar som kom i påsarna precis.
Men det var endå roligt!
Sojabakad laxforell med limesås
Men maten då?
Vissa rätter var så smaklösa så vi blev nästan lessna av att äta dem; som laxen och grisen.
Medan köttbullarna och soppan var riktigt goda! 

Vi tänkte testa en gång till, inte nu följande vecka men veckan därpå, det blir kanske påskveckan?
Då testar vi igen och hoppas på superb mat!

Men inte skall man ju tro att man sparar pengar på denhär matkassen inte. 
Nästan tvärt om...
Eller nåja, men det var iallafall roligt att testa något nytt.
För vi har nog minsann fastnat i samma middagar här.
Så även om inte matpåsen var sådär jättefantastisk, så fick jag iallafall lite inspiration och motivation att testa lite nya recept och planera vår veckohandling lite bättre!
 
Purjo-potatissoppa medostfyllt tortillabröd
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar