Sidor

23 aug. 2017

Läkarbesök


He e uslit ti va lill


Idag var vi till läkaren på barnrådgivningen och pratade sömn. På samma gång skulle Harald kollas, så att han inte hade ont någonstans eller någon synligt fysiskt fel. 
Harald kopplade tyvärr det att han satt fast i min famn med vaccination, så det blev ett herrans liv inne hos läkaren när hon skulle kolla öronen på honom och lyssna på hjärtat och klämma lite på magen... Stackars liten!
Men pojken är frisk!
 
Så innan vi börjar sömnskola skall vi testa lite mera hemma på egenhand; vi har ju inga flera rum hemma så att Harald kan inte få ett eget rum.  Och lite fånigt känns det ju att lägga pojken att sova i köket...
Så jag flyttar! Tydligen

Nå, läkaren tyckte ju att jag skulle fara någonannanstans för att sova, riktigt ut ur huset. Det verkar vara lite att ta i enligt mej, så jag flyttar nog bara till soffan, så får pojkarna ha sovrummet för sig själva. 
Bra va?

Resultatet vi vill ha av dethär, är att Harald skall kunna somna om själv när han vaknar på natten. Det klarar han ofta, för ofta när han vaknar gnäller han bara lite och somnar om. 
Men ibland börjar han skrika. Högt, mycket och länge. 3-5 gånger per natt är helt normalt hos oss.

Detdär med att jag flyttar, är mest för att jag har sovit dåligt så länge så jag troligen sover så ytligt att det är därför som jag vaknar av minsta lilla från Harald. Så för min egen skull flyttar jag ut, så får Anders ta några nätter...
Vi har gjort det förr. 
Utan sådana resultat som vi vill ha. 
Men vi får väl testa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar