Sidor

15 sep. 2017

Plastbyttor och rönnbär


Rönnbär är nyttigt. Men det finns annat som är godare

 Vi har ett nytt fritidsintresse; sätta på ugnen på max och plocka ut ALLT ur skåpet med plastbyttor och kastruller. Kastrullerna har ännu fått vara ifred, som tur är, så ännu har han inte fått någon kastrull på tårna. Han har blivit en hejjare på att sortera, och sorterar små byttor i större byttor och smålock i byttor och andra lock överallt på köksgolvet.
 

 Så hösten har kommit! Iallafall september. I september börjar skolorna.
När skolorna börjar, börjar sitzarna!
I onsdags var jag på första sitzen på typ 1,5 år. Det var lite spännande, men som tur var så var jag inte ensam på den (det var endå 125 sitzare på plats)! Det var riktigt roligt att vara tillbaks på sitzarna, även om det blev lite sent... 
Jag minns inte sist jag skulle ha gått o sov för natten först kl 1 på natten! 
Dålig kombo nu när Harald är förkyld.

Därför gör jag det pånytt nu ikväll; kommer hem kanske halv 1 inatt. Jee!
Ingen sitz ikväll, men sent kan de bli för det.
 

Så Harald är förkyld! I en vecka har han hostat och snorat slem nu. Stackars liten! Oklart om det var pågrund av de andra snoriga barnen på öppet dagis förra veckan. Kanske. Känns logiskt iallafall.

Men jag var och visade upp honom till sjukhuset i onsdags iallafall, vi var tillochmed via labben. Tänk vilka duktiga människor som jobbar där, som kan ta ett blodprov av en skrikande liten krabat som är förvånansvärt stark och böjer och svänger sig allt vad han kan. 

Men domen blev bara förkylningsvirus. Det var ju visserligen bra att det inte var något värre, men lite skönt skulle det ju vara om vi hade fått något mot det! Menem.. nej...
Men han är ju över 1 år nu, så han får äta honung! Honungsvatten ur egen mugg gick inte för sig, men ur min mugg gick jättebra. Huvudsaken är väl att han dricker honungsvattnet, inte ur vilken mugg. 
(Sen hade det ju varit lite lättare om inte jag också blivit förkyld.. men vi har övat, sist var vi också förkylda på samma gång. Men sambon är iallafall frisk!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar